سایت یا اینستاگرام؟ برای کسب و کارمان طراحی سایت خوبتره یا زدن پیج اینستاگرام؟ این سوال خیلی از افرادی که می خواهند کسب و کارشان را وارد یک فضای رقابتی کنند است که در این مقاله می خواهیم به آنها جواب دهیم. پس تا آخر این مطلب همراه خدمات طراحی سایت دیجیتالی باشید.

وقتی یک کسب و کاری دارید و می خواهید آن را وارد فضای مجازی کنید اینکه سراغ طراحی سایت یا پیج اینستاگرام برید به شرایط مختلف و استراتژ های درآمدزایی کسب و کار شما دارد که این سوالات مطرح می شود:  

  1. نوع کسب و کار شما نیاز به وب سایت دارد یا اینستاگرام؟
  2. شغل شما طوری هست که مخاطباش در اینستاگرام بچرخند؟
  3. اینستاگرام یا وب سایت ؟ کدام کانال سود بیشتری برای شما دارد؟
  4. مخاطبان شما در چه رده سنی هستند و آیا بیشتر توی سایت ها می چرخند یا در شبکه های اجتماعی؟
  5. وبسایت یا اینستاگرام؟ کدام باعث می شود کسب و کار شما سریعتر رشد کند؟

موقع مقایسه درباره ساخت طراحی سایت یا ساخت پیج اینستاگرام برای کسب و کارها، موارد زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم: 

مقایسه اینستاگرام یا سایت از نظر های مختلف : 

✔️ مقایسه اینستاگرام یا سایت از نظر راحت تر پیدا کردن شما

وب سایت به شما کمک می کند تا افراد بتوانند شما و یا شرکت شما را در اینترنت پیدا کنند. به گفته نیلسون، نزدیک به ۹۰ درصد مردم از اینترنت برای پیدا کردن چیزهایی که می خواهند استفاده می کنند. اگر وب سایتی ندارید فرصت های مهمی را از دست می دهید.

در صورتیکه افراد بخواهند دنبال چیزی یا فردی در اینستاگرام بگردند با سرچ کردن در قسمت جستجو و یا زدن آیدی یا اسم می توانند به پیج مورد نظر دسترسی داشته باشند. ولی این جستجوها خیلی محدوتر از سایت است.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر مطرح شدن طرح صیانت

وب سایت از سالهای سال وجود دارد و پابرجاست ولی در همین سالها خیلی از اپلیکیشن ها آمدند و چندسال کار کردند و رفتند! این خودش دلیلی برای داشتن وب سایت محسوب می شود. اخیرا هم با وجود طرح صیانت ممکن است اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فیلتر شوند و یا از دسترس ما ایرانی ها خارج شوند (هر چند ممکن است جایگزین هایی برای آنها در نظر گرفته شود) ولی وب سایت همچنان بکار خودش ادامه می دهد.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا سایت از نظر افزایش تبلیغات در فضای دیجیتال

وب سایت به شما کمک می کند تا بتوانید خدمات خود را در فضای آنلاین تبلیغات کنید. در واقع به این کار بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که شاخه های مختلفی دارد. یکی از مهمترین آنها سئو (SEO) است. شما با سئو کردن وب سایتتان می توانید مشتری های بیشتری جذب کنید و فروش سایتتان را افزایش دهید.

در اینستاگرام با فالو کردن افراد جدید و هشتگ گذاری های مناسب و دادن تبلیغ پیجتان به پیج های دیگر و مشابه می توانید تبلیغات کنید تا شما را بیشتر بشناسند.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر افزایش اعتبار کسب و کار شما

وب سایت اعتبار کسب و کار شما را بالا می برد. اگر افراد برای اولین بار در جاهای مختلف با کسب و کار شما آشنا شدند، با رفتن به وب سایتتان به شما اعتماد بیشتری می کنند و از بازدید کننده به یک مشتری تبدیل می شوند.

همه کسب و کارها حداقل کاری که برای فروش بیشتر و کسب اعتبار مشتریان می کنند زدن یک پیج اینستاگرامی است بخاطر همین عام تر شده و اگر در کنارش سایت هم داشته باشید اعتبار شما بیشتر می شود.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر ارائه اطلاعات به کاربران

در وب سایتتان می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و نوشته هایی را در رابطه با کسب و کاری که دارید منتشر کنید تا دیگران انها را بخوانند و با حوزه کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند و کم کم به مشتری وفادار سایت و خدمات و محصولات شما تبدیل خواهند شد.

در اینستاگرام با گذاشتن های پست ها و استوری های مرتبط با محصولتان می توانید اینکار را انجام دهید و یا یک پیج برای فروش محصولاتتان داشته باشید و یک پیج برای محتوا گذاشتن در رابطه با اون محصولات!

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر افزایش خرید محصولات بصورت اینترنتی

با داشتن وب سایت می توانید محصولات خود را به دیگران معرفی کنید و آنها هم می توانند با مقایسه محصولات از سایت شما بصورت آنلاین با اضافه کردن محصول به سبد خرید، خرید خود را در چند ثانیه تکمیل می کنند و پول آنلاین به حساب شما ریخته شود. اینکار با داشتن پیج اینستاگرام از طریق کارت به کارت انجام می شود.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا سایت از نظر قیف فروش

قیف فروش اصلا چیه؟ قیف فروش “Sales Funnel” اصطلاحی است که در بازاریابی کاربرد دارد و مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. قیف فروش تمام مراحل و پروسه شناسایی هدف تا تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را شامل می‌‌شود. در مدل بازاریابی Sales Funnel همه چیز از یک سرنخ شروع شده و در نهایت تا تبدیل شدن به خریدار واقعی و وفادار ادامه می یابد.

در این مدل بازاریابی با سه نوع مخاطب روبرو هستیم که عبارتنداز:
ــ “Leads” به معنای سرنخ یا همان افراد راغب و متمایل به کسب و کار و خدمات یا محصولات.
ــ “Prospects” به مشتری‌های بالقوه اشاره دارد که شانس خریدار بودنشان بالاست.
ــ “Customers” که مشتری‌های واقعی هستند و کالا یا خدمات را خرید کرده اند.

موقعی که بحث سایت یا اینستاگرام مطرح می شود، به خاطر داشته باشید که یک وب سایت نقش مهمی در قیف فروش شما دارد. وب سایت شما افراد را از بالای قیف فروش (جایی که آنها با کسب و کار و خدمات شما آشنا می شوند) تا وسط و انتهای قیف فروش شما، جایی که تبدیل می شوند و مشتری می شوند، راهنمایی می کند. قیف فروش، یک ساختار مشخصی ندارد و با توجه به مدل کسب و کار و نوع مشتریان شما (فردی یا سازمانی) می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا سایت از نظر دسترسی و خرید ۲۴ ساعته به محصولات و خدمات

وب سایت فضایی است که همه می توانند از هر جای دنیا به سایت شما بصورت ۲۴ ساعته و هر هفت روز هفته دسترسی داشته باشند و هرموقع که خواستند خریداینترنتی کنند حتی وقتی شما خواب باشید! و این ارزشمندترین ویژگی داشتن سایت است.

در اینستاگرام هم محصولات شما بصورت پست شده در پیجتان قرار دارند ولی خرید اینترنتی بصورت آنلاین امکان پذیر نیست و شما حتما باید شماره کارت بدید تا پولی برایتان واریز شود. اگر هم اینستاگرام دارید و هم وب سایت می توانید برای گرفتن پول محصولات، لینک محصول در وب سایت را در دایرکت برای مشتری بفرستید تا مشتری بتواند از طریق سایت خرید اینترنتی خودش را انجام دهد.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر خودکار کردن فرایند فروش

در وب سایت شما می توانید بخش هایی از فرایند فروش خود را به صورت خودکار انجام دهید. مثلا در سایت ویژگی چت زنده ۲۴ ساعته داشته باشید. سوالات متداولی که کاربران می پرسند را در یک صفحه قرار دهید تا سوالات کمتری از شما بپرسند و در وقت شما صرفه جویی شود و …

در اینستاگرام می توانید سوالات متداول را در استوری بصورت هایلات قرار دهید تا سوالات متداول کمتری از خود شما در دایرکت بپرسند.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر نمایش نظرات مشتریان و شرکت در نظرسنجی

راه دیگر برای ایجاد اعتبار شرکت شما، نمایش توصیفات و نظرات مشتریان است. بررسی مثبت محصولات و خدمات شما نشان می دهد که افراد دیگر با شما تجارت کرده اند و از نتایج راضی بوده اند. این تاکتیک می تواند خدمات شما را تأیید کند و نشان دهد که می توان به نام تجاری شما اعتماد کرد. این امکان در تمامی صفحات سایت امکان پذیر است و در اینستاگرام زیر هر پست امکان پذیر است.

✔️ مقایسه اینستاگرام یا وب سایت از نظر آنالیز کاربران و رفتارشان

با داشتن وب سایت می توانید بفهمید بازدیدکنندگان با چه کلمات کلیدی وارد سایت شما می شوند، کدام صفحه شما کلیک بیشتری دارد، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، مدت زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت صرف می کنند، محدوده سنی بازدید کنندگان، اینکه از چه دستگاه هایی (موبایل یا دستک تاپ) وارد سایت شما می شوند، اینکه چند درصد مرد یا زن هستند، اینکه از کدام کشورها و شهرها وارد سایت شما می شوند و خیلی اطلاعات دیگر از طریق ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول در دسترس ادمین سایت است.

برای بدست آوردن چنین اطلاعاتی ولی خیلی کمتر برای آنالیز اینستاگرام می توانید به گزینه insight بروید.

  1. اگر پیجتان قفل است آن را عمومی کنید. Setting> Privacy>Account Privacy>public Account
  2. در پروفایلتان، دکمه‌ای به نام insight قرار گرفته که با کلیک روی آن به آنالیز اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنید. حالا این ابزار چه بخش‌هایی دارد؟

شما بگید برنده کدام است؟ وب سایت یا اینستاگرام

نظر شما چیست؟ آیا شما یک کسب و کار فقط اینستاگرام کافیه یا ضرورت داشتن یک وب سایت برای اثبات موفقیت در آینده می بینید؟

شما هم دوست دارید یک سایت برای کسب و کارتان داشته باشید؟
اگر می خواهید سایت داشته باشید و کسب و کار خودتان را بیارید در اینترنت نگران نباشید. با من تماس بگیر تا راهنماییت کنم. تلگرام و واتساپ و تماس با شماره ۰۹۳۷۵۳۳۴۸۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست